Blog

روتین پوستی پوست چرب [قسمت دو]

در مقاله قبل در مورد روتین های پوستی و بیشتر روتین پوستی پوست های چرب صحبت کردیم. در این مقاله از ایران خاتون  قصد داریم تا ادامه چهار مرحله از روتین پوستی را بیان کنیم و همچنین در این باره توضیحات بیشتری به شما عزیزان ارائه کنیم با ما همراه باشید.

 

 

 

در مقاله قبل در مورد روتین های پوستی و بیشتر روتین پوستی پوست های چرب صحبت کردیم. در این مقاله از ایران خاتون  قصد داریم تا ادامه چهار مرحله از روتین پوستی را بیان کنیم و همچنین در این باره توضیحات بیشتری به شما عزیزان ارائه کنیم با ما همراه باشید.

پک روتین پوستی پوست چرب و جوش دار | آرایشی زهره

مرحله پنجم: ضد لک

یکی از راهکار های خوب برای روتین پوستی و البته کاهش تحریکات پوستی این است که از محصولات ضد لک و ضد آکنه در شب استفاده کنید.  مواظب مواد ضدآکنه‌ای مثل بنزوئیل پراکسید یا اسیدهای سالیسیلیک با رتینول باشید که می‌توانند باعث تحریک پوست شما شوند و بیشترین تلاش را برای حفظ آرامش و هیدراته نگه‌داشتن پوستتان انجام دهید.

مرحله ششم: مرطوب کننده

به طور کلی مرطوب کننده هم برای آبرسانی و هم بستن سایر لایه هایی مراقبتی که استفاده کردیم کاربرد دارد. اما حتما به‌دنبال یک لوسیون سبک برای صبح باشید، چه بهتر که ضدآفتاب هم باشد، به‌طور ایده‌آل با SPF 30 یا بالاتر. در روتین مراقبت از پوست شبانه خود می‌توانید از کرم‌های غلیظ‌تر را در روتین مراقبت از پوست شب بگنجانید. البته کسانی که پوست خشک دارند، می‌توانند هم صبح و هم شب از مرطوب‌کننده‌های غلیظ استفاده کنند.

پک روتین پوستی پوست چرب و جوش دار | آرایشی زهره

مرحله هفتم: رتینوئید

رتینوئیدها می توانند با افزایش گردش سلولی پوست، لکه‌های تیره، جوش‌ها و خطوط ریز را کاهش دهند، اما آن‌ها می‌توانند تحریک‌کننده پوست هم باشند، به‌ویژه برای پوست حساس. اگر از رتینوئیدها استفاده می‌کنید، باید بدانید که آن‌ها در برابر نور خورشید تجزیه می‌شوند، بنابراین باید فقط در شب استفاده شوند. آن‌ها پوست شما را هم نسبت به نور خورشید بسیار حساس می‌کنند، بنابراین استفاده از ضدآفتاب از قبل هم ضروری‌تر است.

مرحله هشتم: روغن صورت

اگر شما هم از افرادی هستید که از روغن صورت استفاده می کنید، توجه کنید که حتما آن را بعد از سایر محصولات مراقبت پوستی تان استفاده کنید. چون هیچ چیز دیگری نمی تواند به روغن نفوذ کند. البته که اگر شما هم پوستی چرب دارید نباید در روتین پوستی خود از آن استفاده کنید بهترین جایگزین برای روغن آبرسان است.

روشن کننده و ضدآفتاب Sun سان 360 اوریفلیم 30 SPF - شیکولات

مرحله نهم: ضد آفتاب

بهتر است که ضد آفتاب را در آخرین مرحله از روتین پوستی تان قرار دهید. این روزها تمامی متخصصات پوست و مو به شما توصیه می کنند که برای محافظت در برابر آفتاب مهم ترین نکته ضد آفتاب است.  محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌تواند از سرطان پوست و علائم پیری جلوگیری کند. اگر مرطوب‌کننده شما حاوی SPF نیست، حتماً باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. برای ضدآفتاب‌های شیمیایی، 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن صبر کنید. به دنبال SPF طیف وسیع باشید، کرم ضدآفتاب طیف گسترده از هر دو تابش UVA و UVB محافظت می‌کند.

مراحل روتین پوست چرب به پایان رسید در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد روتین پوستی چرب توضیحات بیشتری به شما عزیزان ارائه کنیم و هم به چند سوال متداول هم پاسخ دهیم.

 

چه عواملی پوست چرب را بود جود می آورند؟

به طور کلی عوامل مختلفی در بوجود آمدن پوست چرب دخالت دارند برای مثال ژنتیک، برخی از بیماری‌ها، دلایل بهداشتی و عوامل محیطی، می توانند باعث چربی پوست شوند. که در ادامه  می خواهیم برخی از این موارد را بررسی کنیم:

تاثیر ژنتیک بر پوست چرب

مهم ترین و اصلی ترین عاملی که باعث می شود شما پوستی چرب داشته باشید ژنتیک شماست. اگر در خانواده فرد یا افرادی را دارید که پوست آن ها چرب است به احتمال زیاد این موضوع در خانواده شما وراثتی است و علت چرب بودن پوست شما همین موضوع می تواند باشد. . ژنتیک می‌تواند در تولید سبوم نفش داشته باشد. به این صورت که هر چقدر منافذ پوست بزرگ‌تر باشد، چربی بیشتری تولید می‌شود. ناگفته نماند که اندازه منافذ پوست می‌تواند بسته به خانواده و قومیت متفاوت باشد.

 از محصولات و پکیج های مراقبت پوستی اورجینال اوریفلیم دیدن فرمایی. مشاهده

 

محصولات آرایشی نامرغوب چطور پوست ما را چرب می کنند؟

وقتی که شما از محصولات آرایشی بهداشتی نامرغوب استفاده می کنید همین عامل چرب شدن پوست شما می شود. هنگام خرید یک ماده آرایشی بهداشتی شما علاوه بر کیفیت محصول باید به ترکیبیات تشکیل دهنده آن نیز توجه ویژه ای داشته باشید.  عدم توجه به ترکیبات تشکیل‌دهنده یک محصول و همچنین بی‌تفاوت بودن نسبت به تاریخ انقضای محصول، سلامت پوست را به خطر می‌اندازد. همچنین در صورتی که محصولات آرایشی-بهداشتی را متناسب با پوست چرب انتخاب نکنید، این می‌تواند چربی پوست شما را نیز بیشتر کند.

تغییرات آب و هوایی

تغییرات سریع آب‌و‌هوا، پوست را وادار می‌کند تا با تغییرات شدید دما و رطوبت مقابله کند. به عنوان مثال، شما در طول زمستان در بیرون از خانه و تحت هوای سرد، باد و رطوبت قرار می‌گیرید. وقتی به خانه بر می‌گردید و هوای گرم به پوست شما می‌خورد، این تغییر سریع وضعیت هوا می‌تواند بر روی چرب شدن پوست تأثیر بگذارد. همین اتفاق را در تابستان نیز تجربه می‌کنید. زمانی که از هوای بسیار گرم بیرون به محیطی با هوای سرد و خنک وارد می‌شوید، چربی پوست شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین افرادی که از شهری به شهر دیگر می‌روند، به واسطه آبی که در شهر دیگر می‌نوشند، این می‌تواند بر وضعیت پوست و میزان چربی آن اثر بگذارد.

جمع بندی

درست است که عوامل بوجود آورنده ی پوست چرب  ژنتیک، هورمون‌ها، استرس، رژیم غذایی و رطوبت می باشد. اما اینکه شما از یک روتین پوستی مناسب پیروی کنید بالطبع کمک قابل توجهی به شما می کند. البته ناگفته نماند که بهترین روتین پوست چرب به معنای داشتن محصولات پوستی گران‌قیمت نیست. حتی با داشتن یک روتین ساده هم می‌توان تا حد زیادی چربی پوست را کنترل کرد. توجه داشته باشید که اگر پوست شما دارای مشکلات پوستی جدی است، برای انتخاب محصولات روتین پوستی، حتماً با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

سوالات متداول

چطور از پوست چرب باید محافظت کنیم؟

داشتن یک روتین مراقبتی پوست چرب، می‌تواند در حفاظت از پوست چرب مؤثر باشد.

آیا رژیم غذایی بر افزایش چربی پوست تاثیر گذار است ؟

رژیم غذایی و در واقع نوع غذایی که می‌خورید، تأثیر زیادی بر وضعیت پوست شما دارد. به عنوان مثال، رژیم غذایی غنی از قند و کربوهیدرات‌های ساده، به نوعی با افزایش تولید سبوم مرتبط است. به این دلیل که کربوهیدرات‌های ساده، سطح هورمون‌های رشد را در بدن افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به افزایش چربی پوست می‌شود.

پست های اخیر