Blog

روتین مراقبت از مو برای انواع موها چیست؟

روتین مراقبت از مو چگونه است؟  چطور از موهایم مراقبت کنم؟ بهترین روش مراقبت از مو چیست؟ چطور موهای زیبایی داشته باشیم؟ چطور از موهایم مراقبت کنم؟ روتین مراقبت از مو چیست؟ اینها سوالات رایجی هستند که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده اند. در این مقاله قصد داریم که روتین مراقبت از مو را برای شما شرح دهیم. با ایران خاتون همراه باشید.

خیلی از افراد زمانی به فکر موهای خود می افتند که موخوره یا مشکلات دیگر در مو گرفتارشان می کند. شما هم از این دست افراد هستید؟ امیدواریم تصورتان از مراقبت از مو شستشو و شانه کردن صرف نباشد. اما حالا که همه می دانند باید از موی خود مراقبت کنند، بهتر است بگوییم که افراد بیشتر به پوست خود اهمیت می دهند تا به موها؛ دلیل آن هم واضح است، چون آسیب های پوست زودتر از آسیب های مو خود را نشان می دهند.

اگر برای مراقبت از موهای خود نمی دانید از کجا باید شروع کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. وقتی حرف از روتین مراقبت از مو می زنیم، باید هم به تغذیه مو توجه کنیم و هم استفاده از مواد شوینده مناسب و گاها نیز درمان های مراقبتی را در نظر داشته باشیم. شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد، اما ایران خاتون قدم به قدم شما را راهنمایی می کند تا بتوانید با توجه به ژنتیک و جنس و نوع موهای خود، بیشترین سلامت و بهترین حالت را برای موهای خود رقم بزنید.

 

 

خیلی از افراد زمانی به فکر موهای خود می افتند که موخوره یا مشکلات دیگر در مو گرفتارشان می کند. شما هم از این دست افراد هستید؟ امیدواریم تصورتان از مراقبت از مو شستشو و شانه کردن صرف نباشد. اما حالا که همه می دانند باید از موی خود مراقبت کنند، بهتر است بگوییم که افراد بیشتر به پوست خود اهمیت می دهند تا به موها؛ دلیل آن هم واضح است، چون آسیب های پوست زودتر از آسیب های مو خود را نشان می دهند.

اگر برای مراقبت از موهای خود نمی دانید از کجا باید شروع کنید، این مقاله را تا انتها بخوانید. وقتی حرف از روتین مراقبت از مو می زنیم، باید هم به تغذیه مو توجه کنیم و هم استفاده از مواد شوینده مناسب و گاها نیز درمان های مراقبتی را در نظر داشته باشیم. شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد، اما ایران خاتون قدم به قدم شما را راهنمایی می کند تا بتوانید با توجه به ژنتیک و جنس و نوع موهای خود، بیشترین سلامت و بهترین حالت را برای موهای خود رقم بزنید.

 

روتین مراقبت از مو و گیج بودن درباره آن 

 

تا امروز روتین خاصی برای مراقبت از مو نداشته اید؟

اگر تا امروز نتوانسته اید آن مراقبتی که لازم است را از موهای خود بکنید، وقت آن رسیده است که بیشتر به آن برسید. تنها وقتی قدر این کار را می دانید که تفاوت موهای خود را بعد از مراقبت با امروز آن مقایسه کنید. در این نوشته قصد داریم که روتین مراقبتی متناسب با موی خود را به شما آموزش دهیم تا در نهایت هیچ ابهامی برایتان باقی نماند. اگر می خواهید موهای زیبایی داشته باشید، با این مقاله همراه باشید.

روتین پیشنهادی برای مراقبت از انواع مو

  • موهای صاف

خیلی از افراد جامعه دوست دارند موهای صافی داشته باشند، چون این نوع موها در کل حالت بهتری می گیرند و زیباتر هستند. درست است که موهای صاف حالت بهتری دارند و همه فکر می کنند جنس موهای صاف بهتر است، اما این نوع مو مشکلاتی نیز دارد. موهای صاف خیلی زود چرب می شوند و اگر آسیب ببینند، قطعا آسیب ها زودتر نمود پیدا می کند و کمی زننده خواهد بود. پس موهای صاف هم به مراقبت منظم نیاز دارند و باید روزانه از آنها مراقبت کنیم. با ما همراه باشید تا مراقبت از این موها را به شما آموزش دهیم.

  • چطور موهای صاف را بشوییم؟

برای مراقبت از موهای صاف بهتر است که از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. با استفاده از این نوع شامپو چربی ها و آلودگی روی مو و پوست سر را پاک کنید. برندهای شامپوی زیادی برای شستن و مراقبت از این نوع موها وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. موهای صاف را هر 2 الی 3 روز یک بار بشویید، و البته تنها اگر در کل موهایتان خیلی چرب است بهتر است هر یک الی 2 روز موهایتان را با شامپوی مناسب بشویید.

 

 

پیشنهاد ما به شما شامپوی شیر و عسل میلک هانی محصول اوریفلیم است.

 

 

  • روتین مراقبت از موی صاف

سعی کنید بعد از شسشو با شامپو از نرم کننده های سبک استفاده کنید. چون موهای شما به اندازه کافی صاف و حالتدار هستند. پس این نرم کننده بهتر است که فاقد حالت دهنده باشد. حالت دهنده موجود در بیشتر نرم کننده ها موهای شما را سنگین تر می کند. پیشنهاد می کنیم از نرم کننده حاوی روغن نارگیل یا جوجوبا استفاده نموده و از مزیت های آنها لذت ببرید. این نوع نرم کننده ها دو تأثیر قوی دارند:

(1) موهای شما را نرم و تغذیه می کنند، و

(2) حس سبکی و صافی به موهایتان می دهند.

نرم کننده را به کف سر یا ریشه مو نزنید. برای اینکه موهایتان کم پشت به نظر نیایند، از موس حجم دهنده استفاده کنید. استفاده از موس حجم دهنده به این صورت است که موهای خود را بعد از حمام کامل خشک نمی کنید. و در حالتی که موها کمی رطوبت دارند، از مقداری موس استفاده می کنید. سعی کنید تا جای امکان برای خشک کردن مو از سشوار استفاده نکنید و حوله را محکم دور سر خود نپیچید.

مدل موی جذاب

  • موهای مجعد

در صورتی که موهایتان مجعد است، خوش به حالتان است، چون روتین مراقبت از مو برای موهای مجعد کار ساده ای است. برای اینکه فرم و ظاهر مناسبی برای موی خود درست کنید، فقط کافی است که چند هفته از موهای خود رسیدگی مناسبی بکنید. پس حتما به توصیه های ما گوش دهید.

  • چطور موهای مجعد را بشوییم؟

موهای مجعد معمولا موهای محکم تری نسبت به موهای صاف هستند. نیازی نیست آنها را زود به زود بشویید. شستن موها هر 3 یا 4 روز یک بار کافی است. برای شستن موهای مجعد از شامپوی بدون سولفات مخصوص جنس موهای خود استفاده نمایید.

  • روتین مراقبت از موهای مجعد

موهای مجعد معمولا زودتر خشک می شوند. برای اینکه خشکی موها را بگیرید، سعی کنید یک ساعت قبل از حمام پوست سر و موهای خود را به خوبی با روغن ماساژ دهید. با این روش می توانید رطوبت و سلامت موهای خود را حفظ کنید. بعد از حمام می توانید با کمک حالت دهنده یا نرم کننده موی قوی، حالت دلخواه را برای موی خود ایجاد کنید. البته سعی کنید برای نرم کردن موهای مجعد افراط نکنید، چون استفاده از مواد نرم کننده و روش هایی نظیر استفاده از گلت و سایر نرم کننده های قوی به صورت افراطی، ریشه موهایتان را ضعیف می کند. پس همیشه حد اعتدال را در روتین مراقبت از مو رعایت کنید.

  • موهای فر

مراقبت از موهای فر سختی های زیادی دارد، پس اول روی بالا بردن تحمل خود کار کنید. البته خواهید دید که در نهایت موهای فر به چشم دیگران خیلی جذاب می‌آیند.

  • نحوه شستن موهای فر

حتما موهایتان را با شامپویی بشویید که در ترکیبات خود سولفات نداشته باشد. بیشتر سعی کنید شامپو را بر روی پوست سرتان اعمال کنید. دلیل آن هم این است که فقط کف سرتان به پاکسازی نیاز دارد. استفاده از شامپو معمولا  چربی های ضروری و رطوبت مو را از پوست سر و موهایتان پاک می کند. اما بدانید که اگر بیش از حد از شامپو استفاده کنید، موهایتان را خشک و وز خواهید کرد. برای اینکه موهایتان را زیاد خشک نکنید بهتر است در هفته نهایتا دو بار موهایتان را با شامپو بشویید، و اگر بیشتر حمام می روید حتما از نرم کننده استفاده کنید. هر سه تا چهار روز نیز از کرم نرم کننده قوی برای تغذیه ساقه موهایتان استفاده کنید. قدر موهای بامزه خود را بدانید و تا می توانید و وقت دارید به آنها برسید.

  • روتین مراقبت از موهای فر

برای مراقبت از موهای فر باید بدانید که حالت دادن به آنها خیلی اهمیت بیشتری دارد تا شامپو زدن. در هنگام شامپو زدن به موها چند قطره روغن گیاهی به شامپو بیفزایید تا پوست سر و موهای خود را به سمت خشک شدن نبرید. برای اینکه حلقه های مویتان را زیباتر کنید، می توانید از لوسیون و کرم های مخصوص استفاده کنید. سعی کنید حداقل استفاده را از وسایل حرارتی نظیر سشوار، بابلیس و صاف کننده مو بکنید.

موی سر مردانه زیبا

  • موهای وزوزی

موهای وزوزی همان موهای فر هستند اما فر آنها بسیار ریز و زیاد است. مراقبت کردن از این مدل مو خیلی سخت است، اما با رعایت کردن یک روتین همیشگی و حفظ اعصاب و روان خود می‌توانید موهایی بسیار زیبا، با کلاس و شیک داشته باشید. اضافه کردن لطافت و فرهایی چشم نواز به موهای وزوزی کار غیرممکنی نیست.

  • چطور موهای وزوزی را بشوییم

اگر برایتان سوال پیش آمده که چطور موهای وزوزی را بشوییم، باید بگوییم که بهتر است هفته ای 2 الی 3 بار و با یک شامپوی ملایم که سولفات ندارد، موهای وزوی خود را بشویید. برای جلوگیری از خشکی موها از نرم کننده مخصوص به موهای خود استفاده کنید. فقط حواستان باشد که روتین را بطور منظم انجام دهید و از توصیه های ما غفلت نکنید.

  • روتین مراقبت از موهای وزوزی

به صورت هفتگی از آبرسان ملایم استفاده کنید. با این کار مواد مغذی را به موهای خود می رسانید و از خشکی آنها جلوگیری می کنید. موهای خود را حدودا یک ساعت قبل از استحمام با روغن گیاهی مرغوب ماساژ دهید. یادتان باشد که از آب داغ استفاده نکنید و در هنگام شستن سر تا جایی که برایتان قابل تحمل است دمای آب را پایین بیاورید. در روزهایی که حمام نمی کنید، مقداری حالت دهنده به موهای خود بزنید. این کار باعث می شود تار موها نشکنند و حالت طبیعی خود را حفظ کنند.

 

مدل موی جذاب و زیبا

 

چند نکته برای اینکه بهترین روتین مراقبت از مو را داشته باشید

 

  • ماساژ سر با روغن را جدی بگیرید

برای اینکه سلامت و حالت موها حفظ شود حتما هر هفته با استفاده از روغن های گیاهی موها و پوست سر خود را ماساژ دهید. این کار از این نظر ضروری است که مواد مغذی مورد نیاز برای پوست سر شما را تأمین می کند و آبرسانی لازم را انجام می دهد. روش انجام آن این است که مقداری از روغن گیاهی را گرم کرده و به پوست سر خود می مالید. به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید تا سطح آن را روغن بگیرد. بگذارید روغن یک ساعت روی سر شما بماند. سپس سر خود را با آب ولرم آبکشی کنید. بعد از آن نتیجه نرمی و لطافت بیشتری موهای شما خواهد بود.

دختر با موهای صاف

  • به آرایشگاه بروید و موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید

اینکه کوتاه کردن مو رشد موها را سریع تر می کند، یک باور غلط است. قیچی زدن به موها کاری می کند که موخوره های شما از بین بروند و موهایتان نرم تر به نظر برسد. البته کوتاهی مو باعث می شود که موهای شما به مواد مغذی کمتری نیاز داشته باشد و ساقه و ریشه مویتان را تقویت می کند. کوتاه کردن دوره ای موها را در روتین مراقبت از مو بگنجانید.

  • هیج وقت موها را محکم بالای سر نبندید

سفت بستن موها در بالای سر باعث می شود که موها زودتر بشکنند و ریزش مو را افزایش می دهد. پس این کار را نکنید زیرا علاوه بر موارد ذکر شده، ریشه های شما را دائما می کشد و به آنها فشار می آورد. پس باز گذاشتن موها در طول روز، خود یک روش مناسب برای مراقبت از موها است. بگذارید موهایتان در طول چند ساعت در روز بدون فشار و رها باشند. پس همین الان موهای خود را باز کنید.

  • برای شستن موها از آب سرد یا ولرم استفاده کنید

آب داغ باعث می شود چربی های ضروری و رطوبت پوست سرتان از بین برود. پس هر چند رفتن به زیر آب داغ یا گرم لذتبخش است اما برای موهای شما ضرر دارد. درنتیجه، لااقل برای شستن سر خود از آب سرد یا نهایتا ولرم استفاده کنید. باور کنید این کار ارزشش را دارد، مخصوصا اگر ژنتیک شما به گونه ای است که موهایتان استعداد ریزش و یا موخوره دارند.

دختری با موهای درخشان و صاف

استفاده مداوم از شسوار داغ، اتو مو، بابلیس و غیره را کنار بگذارید!

گرما و داغی این محصولات به شدت برای موها مضر است و به آنها صدمه می زند. داغی حاصل از وسایلی مانند اتو مو و سشوار نتیجه ای ندارد به جز رسیدن به موهایی خشک، کدر و وز. سعی کنید نهایتا هفته ای یک بار از این وسایل استفاده کنید و حرارت آنها را نیز به حداقل ممکن کاهش دهید.

نتیجه گیری از روتین مراقبت از مو

روتین مراقبت از مو و رعایت آن با کمی صبر و حوصله، موهایی شاداب، سالم تر، لطیف و زیبا به شما هدیه می دهد. مراقب باشید چند بار در هفته موهای خود را می شویید، از چه موادی برای آرایش و فرم دادن به موهای خود بهره می برید، سبک زندگی شما چطور است، چقدر تغذیه مناسب دارید، چقدر آلودگی در هوای اطراف شما وجود دارد و چقدر مراقب سلامت موهای خود هستید.

همه این موارد روی سلامت، حالت دهی، نرمی و فرم موهای شما تاثیر خواهند گذاشت. اگر به صورت هفتگی با استفاده از روغن های گیاهی پوست سر خود را ماساژ دهید، فولیکول های مو را تقویت می کند و به شادابی مو و پوست سر شما کمک می کند. یادتان باشد، همیشه می توان از نو شروع کرد. پس اگر تا امروز اهمیت نمی دادید و فکر می کنید موهایتان فرم و زیبایی مورد انتظارتان را ندارد، مقصر آن نه ژنتیک شما است، نه شانس و نه هیچ اتفاق دیگر. فقط کافی است که کمی برای موهای خود وقت بگذارید و یک روتین مراقبت از مو داشته باشید.

پست های اخیر